logo bipma

Plan pracy SU

1410-2035PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

 

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 w GODZIESZACH WIELKICH

PUBLICZNE GIMNAZJUM

Cele i zadania Samorządu Uczniowskiego:

  • Upowszechnianie samorządności jako metody wychowawczej;
  • Przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym;
  • Budzenie poczucia odpowiedzialności za własne decyzje;
  • Wskazanie na istotę pełnienia ważnych społecznie ról;
  • Uwrażliwienie na potrzebę pracy i wypełniania obowiązków;
  • Zapoznanie uczniów z pojęciem demokracji oraz wynikającym z niej zadań;
  • Organizacja działalności  kulturalnej, oświatowej, sportowej i rozrywkowej;
  • Dbanie w całokształcie swe działalności o dobre imię szkoły;
  • Informowanie całej społeczności uczniowskiej o swoich przedsięwzięciach;
  • Współpraca z organizacjami na terenie szkoły i poza nią;
  • Przedstawiania władzom szkoły opinii i potrzeb uczniów.

Lp.

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

„Demokracja na co dzień” – wybory nowych władz Samorządu Uczniowskiego.

wrzesień

Opiekun SU, wychowawcy klas

2.

Ustalenie planu pracy na rok szkolny 2012/2013. Przydział obowiązków. Opracowanie planu dyskotek.

Wrzesień/październik

Opiekun SU, Rada SU, przewodniczący sekcji.

3.

Przedstawienie nowych władz samorządu na apelu szkolnym – „Kto jest kim?

Wrzesień

Dyrektor szkoły, Rada SU

4.

Apel poświęcony problemowi terroryzmu na świecie – „W rocznicę ataku na WTC”, zapalenie zniczy przy pomniku WTC na Szwacinie.

Wrzesień

Rada SU, opiekun SU

5.

Apel historyczny – Wrześniowe rocznice.

Wrzesień

Rada SU, opiekun SU

6.

Przydział i kontrola terenów zielonych.

przez cały rok

Opiekun SU, sekcja porządkowa, samorządy klasowe

7.

Uruchomienie zabawy „Mój szczęśliwy numerek” (wylosowany uczeń – numer z dziennika lekcyjnego – w danym dniu jest zwolniony z ustnych odpowiedzi i niezapowiedzianych kartkówek).

przez cały rok

Dyrekcja szkoły, przewodniczący SU, opiekun SU

8.

Dyżury porządkowe na terenie szkoły.

przez cały rok

Opiekun SU, sekcja porządkowa.

9.

Zagospodarowanie i aktualizowanie tablicy SU.

przez cały rok

Opiekun SU, sekcja kulturalna i dydaktyczna

10.

Akcja "Świat różne barwy ma…".

przez cały rok

Opiekun SU, sekcja kulturalna i dydaktyczna

11.

„Święto Naszych Panów” – dyskoteka z okazji Dnia Chłopaka. Przyznanie tytułu Dżentelmena szkoły 2014/2015.

wrzesień

Samorządy klasowe, sekcja kulturalna i dydaktyczna, opiekun SU, wychowawcy

12.

Współpraca ze szkolną grupą „Młody wolontariusz”.

przez cały rok

Dyrektor szkoły, pedagog szkolny, opiekun SU, opiekun Wolontariatu, wychowawcy klas

13.

Ślubowanie uczniów klas pierwszych; święto Dzień

Edukacji Narodowej.

październik

Rada SU, Opiekun SU

14.

Zorganizowanie wieczorku andrzejkowego – „Szkolne komnaty wróżb”.

listopad

Kierownik sekcji kulturalnej, samorządy klasowe, wychowawcy.

15.

Pomoc w przygotowaniu apelu z okazji 11 Listopada – Święta Niepodległości.

listopad

Opiekun SU, sekcja kulturalna, współpraca z kołem teatralnym i chórem Bel Canto

16.

Ogłoszenie konkursu na logo szkoły, znak graficzny.

grudzień

Opiekun SU, sekcja kulturalna

17.

Czy warto wierzyć w świętego Mikołaja? Czy warto pomagać? - Akcja Edukacja w ramach współpracy z PAH-em.

grudzień

Samorządy klasowe, Rada SU, Opiekun SU, wychowawcy klas

18.

„Jest taki dzień” – pomoc w organizacji  Dnia  przy gałązce świerkowe (projekt).

Grudzień

Opiekun SU, samorządy klasowe, Rada SU, świetlica szkolna.

20.

„Podaruj serce” – aktywne włączenie się do akcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Grudzień/styczeń

Dyrektor szkoły, Opiekun SU, Rada SU

21.

Dyskoteka karnawałowa.

Styczeń

Opiekun SU, wychowawcy klas, samorządy klasowe, sekcja porządkowa, rodzice

22.

Ankieta „Ocena pracy Samorządu Uczniowskiego?

styczeń

Przewodniczący klas, Rada SU, sekcja dydaktyczna.

23.

Apel podsumowujący wyniki w nauce i zachowanie za I okres roku szkolnego. Podsumowanie semestralnej pracy SU.

styczeń/luty

Przewodniczący klas, przewodniczący SU, sekcja dydaktyczna

24.

Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej (wg potrzeb).

przez cały rok

Przewodniczący SU

25.

Uruchomienie „Poczty walentynkowej” (sprzedaż serduszek) – obchody dnia Zakochanych. Konkurs literacki - najpiękniejsze wyznanie miłości.

luty

Przewodniczący SU, kierownik sekcji kulturalnej, Opiekun SU

26.

Wybór najsympatyczniejszej koleżanki  „Miss uśmiechu” – Święto Naszych koleżanek – obchody dnia kobiet w Naszej szkole.

marzec

Przewodniczący SU, sekcja kulturalna, sekcja porządkowa

27.

Święto wiosny w Naszej szkole – pomoc w organizacji obchodów pierwszego Dnia wiosny.

marzec

Przewodniczący SU, sekcja kulturalna, sekcja porządkowa.

28.

Przyznanie nagrody „Cichego bohatera” osobie, która przyczyniła się do dobrej atmosfery w szkole, ale często jest niedoceniania. Przyznanie nagrody uczniowskiej "Przyjaciel szkoły".

Marzec/kwiecień

Przewodniczący klas, sekcja kulturalna, opiekun SU

29.

Konkurs Szkolny Mistrz Ortografii.

kwiecień

Sekcja dydaktyczna, opiekun SU, nauczyciele języka polskiego, wychowawcy klas

30.

Apel multimedialny "Prawdy nie można rozstrzelać - w rocznicę zbrodni katyńskiej".

kwiecień

sekcja kulturalna, opiekun SU

31.

Prima aprilis w Nasze szkole (dzień samorządności) – wybór super uczniów w kategoriach: Super Uśmiech, Super Społecznik, Super Pracuś i Super Sportowiec. Festiwal dobrego żartu – konkurs o tytuł „Super komika”

kwiecień

Opiekun SU, przewodniczący SU, samorządy klasowe, wychowawcy klas

32.

JAN PAWEŁ II – WIELKI POLAK, WIELKI CZŁOWIEK – apel w rocznicę śmierci papieża Jana Pawła II

kwiecień

Opiekun SU, rada SU, koło teatralne

33.

Święto Patrona Szkoły – przygotowanie obchodów święta szkoły. Uroczystości połączone z obchodami

Święta Konstytucji 3 maja.

kwiecień

Opiekun SU, koło teatralne, chór Bel Canto, wychowawcy świetlicy

34.

Witamy w Naszych progach – promocja naszego gimnazjum i liceum (drzwi otwarte). Nagranie filmu o typowym dniu, tygodniu w naszej szkole i pokazanie go nowym uczniom. Dzień absolwenta – „Kolega prawdę Ci powie”.

maj

Dyrekcja szkoła, Opiekun SU, koła zainteresowań, Rada SU, samorządy klasowe

35.

Dzień Europejski w Naszej szkole (Dzień Europy 9 maja)

maj

Opiekun SU, Rada SU, Szkolny Klub Europejski, koło teatralne, chór Bel Canto

36.

Szkolny Dzień Sportu – szkolna mini-olimpiada.. Dzień Języków Obcych.

czerwiec

Opiekun SU, Rada SU, nauczyciele języków obcych i wychowania fizycznego

37.

Zagrożenia i pułapki współczesnego świata – akcja informacyjna „Bezpieczne wakacje” i „Wolni od nałogów”, "Cyberprzemoc"

czerwiec

Dyrektor szkoły, pedagog szkolny, opiekun SU, policjant.

38.

Pomoc w zorganizowaniu pożegnania klas III.

czerwiec

Opiekun SU, Rada SU

39.

Zorganizowanie kiermaszu podręczników szkolnych/tablica ogłoszeń kupna i sprzedaży.

czerwiec

Przewodniczący SU, kierownik sekcji dydaktycznej, samorządy klasowe

40.

Apel podsumowujący pracę SU za rok szkolny 2014/2015. Przedstawienie wniosków do realizacji w przyszłym roku szkolnym, przygotowanie sprawozdania z działalności SU.

czerwiec

Opiekun SU, sekcja dydaktyczna, przewodniczący SU

 

Współpraca:

- z Amnesty International – „Maraton pisania listów”

- z UNICEF-em;

- z PAH-em

 

Prace ciągłe:

  • Wywieszenie aktualnych ogłoszeń i informacji;
  • Organizowanie pomocy koleżeńskiej;
  • Udział w akcjach charytatywnych;
  • Pomoc w przygotowywaniu imprez szkolnych, festynów;
  • Organizacja dyskotek;
  • Organizowanie i kontrolowanie dyżurów dla porządku i bezpieczeństwa w szkole;
  • Organizowanie zebrań SU oraz cyklicznych spotkań Rady SU z panią dyrektor;
  • Cotygodniowe dyżury Rady SU;
  • Zorganizowanie wieczornych maratonów filmowych;
  • Pomoc w organizacji wycieczek szkolnych;
  • Modyfikacja Regulaminu.

Samorząd Uczniowski Publicznego Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego w Godzieszach Wielkich wraz z opiekun SU zastrzegają sobie prawo do zmian w planie pracy wg bieżących potrzeb. Samorząd Uczniowski będzie aktywnie włączał się we wszystkie zadania, projekty realizowane w szkole.

Do planu pracy Rady SU dołączone zostanie w formie załączników: harmonogram dyskotek, regulaminy akcji, harmonogram apeli szkolnych.

 

 

Opracował:

Zespół uczniów wchodzących w skład Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunem – mgr Agnieszką Sitko.
Plan pracy został przedstawiony podczas spotkania z Dyrektorem szkoły mgr Dorotą Maślak.

 

1410-2037

 1410-2042

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nasza galeria

Copyright © 2013 Zespół Szkół Nr 2 w Godzieszach Wielkich 
Kopiowanie, przedruk i umieszczanie na innych stronach w Internecie w części lub całości artykułów i zdjęć
tylko za pisemną zgodą administratora strony, autorów i twórców fotografii.

 icon-top-strony