“Znajdź właściwe rozwiązanie”
HARMONOGRAM REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
„ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE”
W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. MARII KONOPNICKIEJ W GODZIESZACH
ROK SZKOLNY 2015/2016
I .Cel główny programu:
Wzmacnianie postaw zobowiązujących do niepalenia.
II. Cele szczegółowe:
-
Zwiększenie wiedzy w zakresie szkodliwości dymu tytoniowego.
-
Kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie własne i swoich bliskich.
-
Kształtowanie postaw asertywnych związanych z unikaniem czynnego i biernego palenia.
III. Adresaci programu:
-
Uczniowie pierwszych klas czwartych i piątych.
IV. Realizatorzy programu:
-
Nauczyciele
-
Pielęgniarka szkolna.
-
Pedagog
V. Czas trwania programu:
01.09.15 r. – 31.05.16 r.
Formy realizacji :
- pięć zajęć warsztatowych przeprowadzonych ( według gotowych scenariuszy ) w klasach czwartych i piątych – pogadanki, prezentacje – konkurs : plastyczny na plakat – lekcje przyrody poświęcone konkretnym zagadnieniom związanym z realizacją programu – festyn szkolny
LP. |
ZADANIA |
FORMA REALIZACJI |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA |
TERMIN REALIZACJI |
1. | POINFORMOWANIE RADY PEDAGOGICZNEJ O PRZYSTĄPIENIU DO PORGRAMU, ZAPOZNANIE Z ZAŁOŻENIAMI PROGRAMU ANKIETA „BEZPIECZEŃSTWO W NASZEJ SZKOLE” | Poinformowanie rady pedagogicznej o programie edukacyjnym „Znajdź właściwe rozwiązanie”.Umieszczenie informacji w pokoju nauczycielskim.Ankieta skierowana do rodziców i uczniów klas IV – VI.
Opracowanie harmonogramu działań programowych.
|
Szkolny koordynator
|
wrzesień
październik listopad |
2. | REALIZACJA PROGRAMU ,,ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE” | Prowadzenie zajęć warsztatowych z wykorzystaniem scenariuszy dostępnych w programie edukacji antytytoniowej dla uczniów klas IV – VI :I. Poznajmy się bliżej.
II. Laboratorium ciała
III. Naucz się mówić nie.
IV. Znajdź właściwe rozwiązanie .
V. Uwierz w siebie.
|
Szkolny koordynator, wychowawcy klas, pedagog, pielęgniarka szkolna, nauczyciel przyrody
wychowawcy klas
wychowawcy, nauczyciel przyrody pedagog, wychowawcy wychowawcy wychowawcy, psycholog |
listopad – maj listopad ( 19 listopad Światowy Dzień Rzucania Palenia) Grudzień styczeń luty marzec |
3. | WZMOCNIENIE PROGRAMU | Umieszczenie harmonogramu na stronie internetowej szkołyUmieszczenie na gazetce szkolnej materiałów o szkodliwości palenia.Ankieta dla uczniów i rodziców dotycząca bezpieczeństwa na terenie szkoły w tym palenia papierosów i używania innych środków psychoaktywnych.
Poinformowanie rodziców o udziale szkoły w ogólnopolskim programie „Nie pal przy mnie proszę”. Prezentacja multimedialna dla rodziców nt. szkodliwości palenia. Konkurs plastyczny „Skutki palenia papierosów” . Wystawa prac konkursowych na korytarzu szkolnym. Festyn rodzinny „Zdrowo i kolorowo”. Prezentacja prac uczniowskich, rozdawanie rodzicom ulotek o tematyce antynikotynowej, porady pielęgniarki szkolnej .
|
Szkolny koordynator, nauczyciele uczący w klasach IV – V Uczniowie klas IV – V Uczniowie klas IV – VI
wychowawcy
Pielęgniarka szkolna, wychowawcy |
wrzesień-maj
listopad październik
listopad kwiecień maj |
4. | SPORZĄDZENIE SPRAWOZDANIA Z REALIZACJI PROGRAMU W ROKU SZKOLNYM 2015/1016 |
Sprawozdanie
|
Szkolny koordynator, nauczyciele uczący w klasach IV – V
|
Do 30 maja
|
5. | PODSUMOWANIE REALIZACJI PROGRAMU W SZKOLE | Wyciągnięcie wniosków z realizacji programu
|
Szkolny koordynator |
czerwiec
|