“Nie pal przy mnie, proszę”
HARMONOGRAM REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. MARII KONOPNICKIEJ W GODZIESZACH
ROK SZKOLNY 2015/2016
I .Cel główny programu:
- Wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inni przy nich palą papierosy.
II. Cele szczegółowe:
- Uporządkowanie i poszerzenie informacji na temat zdrowia.
- Kształtowanie u dzieci postaw odpowiedzialności za własne zdrowie.
- Uświadomienie dzieciom, że palenie tytoniu jest szkodliwe dla zdrowia.
- Uwrażliwienie dzieci na szkodliwe oddziaływanie dymu papierosowego związane
z biernym paleniem.
- Wykształcenie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni ludzie
III. Adresaci programu:
-
Uczniowie klas pierwszych edukacji wczesnoszkolnej.
IV. Realizatorzy programu:
-
Nauczyciele
-
Pielęgniarka szkolna.
-
Pedagog
V. Czas trwania programu:
01.09.15 r. – 31.05.16 r.
Formy realizacji : Zajęcia warsztatowe, łącznie stanowiące siedem jednostek lekcyjnych. Zintegrowane z tematyką zajęć według planu wychowawców.
Metody aktywizujące : − burza mózgów,− „narysuj i napisz” – diagnoza wiedzy,− ćwiczenia oddechowe,− wierszyk – postać wiewiórki Wiki,− krzyżówka,− układanka o wiewiórce,− znaczki „Nie pal przy mnie, proszę”,− wizualizacja,
LP. |
ZADANIA |
FORMA REALIZACJI |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA |
TERMIN REALIZACJI |
1. | POINFORMOWANIE RADY PEDAGOGICZNEJ O PRZYSTĄPIENIU DO PORGRAMU, ZAPOZNANIE Z ZAŁOŻENIAMI PROGRAMU | Poinformowanie rady pedagogicznej o programie edukacyjnym „Nie pal przy mnie proszę”.Umieszczenie informacji w pokoju nauczycielskim.Opracowanie harmonogramu działań.
|
Szkolny koordynator
|
wrzesień
październik |
2. | REALIZACJA PROGRAMU ,,NIE PAL PRZY MNIE PROSZĘ” | Prowadzenie zajęć warsztatowych z wykorzystaniem scenariuszy dostępnych w programie edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I – III :I. Co to jest zdrowie ? (edukacja polonistyczna i przyrodnicza)
II. Od czego zależy nasze zdrowie ? ( edukacja przyrodnicza)
III. Co i dlaczego szkodzi zdrowiu? (edukacja przyrodnicza)
IV. Co robić gdy moje zdrowie jest zagrożone? ( edukacja przyrodnicza)
V. Nie pal przy mnie, proszę. (edukacja polonistyczna, społeczna)
|
Szkolny koordynator, wychowawcy klas, pedagog, pielęgniarka szkolna
wychowawcy klas I pielęgniarka szkolna
wychowawcy klas I
wychowawcy klas I
wychowawcy klas I pedagog szkolny wychowawcy klas I |
listopad – maj Listopad ( 19 listopad Światowy Dzień Rzucania Palenia) Grudzień
Styczeń
Luty Marzec |
3. | WZMOCNIENIE PROGRAMU | Umieszczenie harmonogramu na stronie internetowej szkołyUmieszczenie na gazetce szkolnej materiałów o szkodliwości palenia.Poinformowanie rodziców o udziale szkoły w ogólnopolskim programie „Nie pal przy mnie proszę”. Prezentacja multimedialna dla rodziców nt. szkodliwości palenia. Prace plastyczne uczniów wykonane w czasie realizacji programu – wystawy na gazetkach ściennych.
Festyn rodzinny „Zdrowo i kolorowo”. Prezentacja prac uczniowskich, rozdawanie rodzicom ulotek o tematyce antynikotynowej, porady pielęgniarki szkolnej .
|
Szkolny koordynator, nauczyciele uczący w klasach I Wychowawcy i uczniowie klas I Wychowawcy Uczniowie klas I
Pielęgniarka szkolna, wychowawcy
|
wrzesień-maj
Listopad listopad Kwiecień Maj |
4. | SPORZĄDZENIE SPRAWOZDANIA Z REALIZACJI PROGRAMU W ROKU SZKOLNYM 2015/1016 |
Sprawozdanie
|
Szkolny koordynator, nauczyciele uczący w klasach I
|
Do 30 maja
|
5. | PODSUMOWANIE REALIZACJI PROGRAMU W SZKOLE | Wyciągnięcie wniosków z realizacji programu
|
Szkolny koordynator |
czerwiec
|